woensdag 12 mei 2010

Cianjur :-)

Selamat Pagi! Kleine correctie, we waren de afgelopen dagen niet in Ciurjan maar in Cianjur - vandaar dat je zelfs via Google Maps niet kon vinden waar we drie dagen in een homestay-programma hebben meegedraaid. Logeren bij mensen thuis, mee gaan kijken naar een senior high school graduation (honderden opgedirkte pubers die met ons op de foto wilden), vanachter op de scooter meerijden tussen theeplantages en rijstvelden, en gewoon worden aan de waarde van de rupiah (4000-5000 rupiah voor een flesje water). Plezant! Ondertussen zijn we in Yogyakarta aanbeland, de culturele hoofdstad van Java, met vooral opnieuw heel druk verkeer, hevige stortbuien, de indrukwekkende tempels bij Prambanan (morgen naar Borobudur), opdringerige fietstaxi's, Els die lokale batik leert maken en ik die me verdiep in Bahasa Indonesia, het soort Esperanto dat de nationale taal van Indonesie is maar eigenlijk niemands moedertaal is... Nog geen idee wat we de komende dagen gaan doen, we zien wel...

3 opmerkingen:

  1. Wieder kommt Killepitsch als Erste mit seine Reaktion. Hat er sonst nichts anders zu tun, vielleicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, ik herinner me vooral gigantische ratten in Yogyakarta ;-)
    Gisteren nog een koffie gedronken bij Maurizio, en kan ook melden dat prof Zanotti nog immer op de deurbel prijkt.
    grtz, Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rob en Lonneke18 mei 2010 om 07:25

    Ha mensen!
    Geweldige foto's van WA. Hopelijk wordt de verkoop nog een succesje. Wij zijn nu een week terug, maar zijn nu alweer jaloers. Als ik alleen al het woord roepia zie staan, smelt ik alweer! Heel veel plezier nog de laatste weekjes en we zien jullie snel!

    Groetjes,
    Rob en Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen